Nick Khan: Nem elég egyszerűen csak amerikai tartalmat sugározni világszerte, és elvárni, hogy az mindenkire hatással legyen
Nick Khan és Triple H a WWE globalizációjáról beszéltek
Nick Khan és Triple H nemrég részt vettek a Las Vegas-i NAB Show-n, ahol egy kérdezz-felelek során beszéltek a Netflixszel való együttműködésükről, és arról, hogyan segítette a platform a WWE globális terjeszkedését.
Bár a WWE mindig is turnézott világszerte, az események többsége hagyományosan az Egyesült Államokból sugárzott. Az utóbbi években azonban egyre több PLE-t (Premium Live Event) és tévés adást tartanak külföldön.
Erről beszélve Nick Khan a Barrett Media-n keresztül kifejtette, hogy nem elég pusztán amerikai tartalmat exportálni – valódi jelenlétre van szükség ahhoz, hogy a márka más országokban is valóban hatást gyakoroljon.
„Nem elég egyszerűen csak amerikai tartalmat sugározni világszerte, és azt várni, hogy az majd működni fog” – mondta Khan. „Ott kell lennünk a helyszíneken, és pontosan ezt csinálta Paul (Triple H), a kreatív csapat, a szupersztárjaink és mindenki más is. Egyébként ez nem könnyű, de muszáj volt megtenni. Óriási siker lett, legyen szó élő bevételekről, merchandisingról, vagy – talán a legfontosabb – a nézettségről. Már most működik, és a jövőben még többet láthattok ebből tőlünk.”
Triple H kiemelte, mekkora előrelépés, hogy a Netflix most már világszerte közvetíti a WWE Raw-t, így először van lehetőség arra, hogy a rajongók egyszerre, egyazon platformon követhessék az adásokat bárhol a világon.
„Ez az első alkalom, hogy ilyen egyszerű lett: világszinten van egyetlen platform, tudod, hol van, tudod, mikor van, és egyszerűen csak rákattinthatsz” – magyarázta Levesque. „Korábban mindenhol más partner volt, más időzónák, más időpontok, és rengeteg bonyolult körülmény nehezítette a dolgot.”
A WWE nemrég turnét tartott Európában a Road to WrestleMania keretében, amely során többek között John Cena is fellépett néhány utolsó nagy piacos szereplésén, például Londonban és Belgiumban.